Monday, August 20, 2018

Saya kesian sebenarnya..................
.
.
Saya kesian kat jiran sebelah rumah saya ni. Tiap pagi waktu sekolah, saya tengok dia berperang dengan anak-anak. Seorang darjah 1 seorang lagi darjah 3.
.
.
Pernah lah saya tanya, kenapa pagi-pagi jeeee mesti meragam. Kena buli ke kat sekolah ? Rupanya, anak-anak dia tak puas rehat.
.
.
Habis sekolah pagi, masuk sekolah petang. Kemudian, belum sempat makan malam hadam, dah kena siap-siap pergi kelas tusiyen malam. Huuiii....bizi bebenor..
.
.
Ibu bapa mesti lah nak yang terbaik untuk pelajaran anak diorang kan. Tapi dia tengok anak saya ok je. Balik sekolah pun waktu petang juga.
.
.
Saya bagitau la kat dia, anak saya sekolah 1 sesi je di Sekolah Islam Al Rahman. Pagi sampai petang. Balik rumah tak lah penat sangat.
.
.
Sekolah anak saya tu, ada subjek agama dengan akademik. Dua-dua pun ikut silibus JAIS dan KPM. Jadi semua peperiksaan ada macam UPSR, PSRA, UPKK, PT3, SMA, dan SPM.
.
.
Kelebihan pada saya, saya tak lah penat sampai sehari tu dua kali nak kena ambik dia kat sekolah. Nak naik van sekolah, saya kurang yakin sikit. Kot la dia kena buli dalam van tu, soal keselamatan lagi, payment mahal lagi...
.
.
Saya bagitau kat jiran saya tu, kalau nak masuk daftar tahun ni dah tak boleh dah. Tapiii.... diorang buka untuk Pendaftaran Tahun 2019 pula.
.
.
Dengar nya cuma 70 kekosongan tempat...
Orang pejabat kata lah, foreigner macam Indonesia, Thailand, Myanmar pun mendaftar juga. Jadi sebab tu terhad kepada 70 orang sahaja.
.
.
Ni link untuk hubungi pihak sekolah ===> http://nak.la/z2tJ